A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara elindította a Penny Market elleni sajtókampányát, miután a kiskereskedelmi lánc nyomott áron, a hazai tejtermelők helyzetét rontva, értékesítette áruházaiban a szlovák UHT tejet.
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara elindította a Penny Market elleni sajtókampányát, miután a kiskereskedelmi lánc nyomott áron, a hazai tejtermelők helyzetét rontva, értékesítette áruházaiban a szlovák UHT tejet.

Magyarországon van elég UHT-tej, nem volt szükség arra, hogy szlovák tejet hozzon be a Penny Market az országba és irreálisan olcsón árulja – mondta Győrffy Balázs, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) elnöke pénteken a közszolgálati rádió adásában.

Győrffy Balázs hangsúlyozta, képtelenségnek tartják, hogy a német üzletlánc Szlovákiából importált, literenként 135 forintért árult tejének minősége megfelelő legyen. Ez az összeg a kamara számításai szerint még a beszerzési költséget sem fedezi. Amennyiben a Penny nem hagy fel az efféle árképzéssel, az agrárkamara újabb eszközöket keres majd a tiltakozásra – tette hozzá.

Pillanatnyilag van Magyarországon annyi tej, amivel a belső fogyasztást ki tudják elégíteni – szögezte le.

Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért felelős államtitkára a műsorban elmondta, jó üzenet az a nagyon erős termelői összefogás, amely megvédi a magyar tejágazat érdekeit, a magyar kormány ebben 100 százalékban a termelők mellett áll.

A magyarországi tejtermelés annak ellenére is sikeres ágazat, hogy az elmúlt időszakban az orosz embargó és az európai uniós tejkvóta-rendszer kivezetése egyaránt komoly nehézséget okozott a gazdáknak – tette hozzá Feldman Zsolt.

(MTI, nak.hu)